Granátové jablko

Granátové jablko jsem znala jenom od pohledu a měla jsem zafixováno, že mi vlastně nechutná. Do doby než jsem ho objevila někde ve slevě asi za pět korun a tak jsem se rozhodla ho znovu vyzkoušet. A dobře jsem udělala :)


Granátové jablko je bobulovitý plod granátovníku obecného. Granátovník roste zejména ve Středomoří. Můžete si ho tedy všimnout například v Chorvatsku nebo Itálii.
Asi každý už granátové jablko viděl v obchodě a pamatuje si tedy jeho netypický vzhled. Pod kůrou až skoro hranatého ovoce se skrývají průhledné slupky, které uchovávají šťavnatá červená semena.


Granátové jablko je až z 80% tvořeno vodou a ve zbytku se nachází množství vitamínů například C a K, vlákniny a minerálů jako hořčíku, draslíku a sodíku. Je tedy velmi vhodné pro sportovce, případně pro těžce pracující lidi či lidi s horečkou neboť doplňuje ztrácené minerály. Konzumace granátového jablka nebo džusu z něj má mnoho dalších zdravotních benefitů například pomáhá snižovat krevní tlak, může dokonce podněcovat libido :) dále také ovlivňuje cévy. 

Ze šťávy granátového jablka se dělá řada koktejlů jako například sirup Grenadina. Přidává se do salátů. Plody se v teplé kuchyni hodí ke grilovanému masu a rybám. My jsme semínka použili na tvarohový dezert. 

A když jsem za pár dní objevila, že jablko mají stále ve slevě, dokonce ještě levněji, po ochutnání jsem se rozhodla udělat si zimní zásobu do mražáku :D Při loupání semínek jsem si trochu připadala jako Popelka, byla to práce na celý večer. 

Komentáře