Cizrna s cuketou a brynzou


Cizrnu jsem zatím na slano zkoušela jenom do hummusu a tak jsem se rozhodla ji vyzkoušet taky jako přílohu a mile mě překvapila, musím říct. Jde prostě o univerzální potravinu, minule byl v muffinech, teď zase ve slané verzi. V kombinaci s brynzou se chutě opravdu skvěle sladily.

Ingredience na 1 porci:
cizrna 75 g
cuketa 150g
pórek 50g
brynza 40g
kokosový olej
bazalka
koření

Postup: 
Cizrnu si den předem namočím do vody a nechám ji tam přes noc. Když si vzpomenu, vyměním vodu. Cizrna trochu nabude a je pak rychleji uvařená. Je možné ji nechat "naklíčit" i dva dny. Pak ji zaliju vodou, kterou nesolím a dám vařit asi na hodinu a půl, dokud není na rozkousnutí měkká. Do vody k cizrně jsem dala jenom bazalku a až úplně nakonec přidám pepř a sůl. Pak ji sliju a přeliju studenou vodou, promnutím mezi prsty z ní pak sloupnu slupky skoro jako loupání mandlí.

Mezitím si v pánvi orestuju to, čím budu cizrnu vlastně dochucovat, v mém případě cuketu, pórek, případně i brynzu. (já si ji dala až na talíř na ozdobu)  No a pak už jenom obě nádoby smíchám dohromady.

Komentáře